کد خبر: 1224346
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱

عملیات ترکیبی ایران به سرزمین‌های اشغالی که در ابعاد گسترده انجام شد، ضرب جنگ‌طلبانه مقامات صهیونیستی را گرفته و زبان تندشان از «اقدام مقابله‌به‌مثل» به کاهش تنش چرخیده است. اسحاق هرتزوگ گفته که اسرائیل دنبال جنگ نبوده و در پی تعادل است، دیگر مقامات و رسانه‌های این رژیم هم با اعتراف به اینکه توان بازدارندگی در برابر محور مقاومت را از دست داده‌اند، تهران و گروه‌های نیابتی آن را پیروز واقعی میدان نبرد می‌دانند که سیلی محکمی به صورت صهیونیست‌ها زده است. 
به گزارش «جوان» در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی و دیگر تندرو‌های کابینه او مدعی بودند انتقام سختی از ایران خواهند گرفت، اما به نظر می‌رسد قریب به اتفاق مقامات این رژیم ترجیح می‌دهند در برهه کنونی با ایران سرشاخ نشوند و تنش‌ها را در همین حد متوقف کنند. در همین رابطه، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم‌صهیونیستی یک‌شنبه شب در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: «تل‌آویو پس از حمله ایران به دنبال جنگ نیست و در این شرایط، تعادل لازم است.» او گفت: «بنیامین نتانیاهو با بسیاری از رهبران جهان صحبت می‌کند و در پاسخ به اقدامات ایران گفت‌وگوی صمیمی با متحدان وجود دارد.» اسحاق هرتزوگ گفت: «ما همه را در نظر می‌گیریم. ما خونسرد و شفاف عمل می‌کنیم.» رئیس رژیم‌صهیونیستی افزود: «فکر می‌کنم ما به شیوه‌ای بسیار متمرکز و بسیار مسئولانه عمل می‌کنیم و مطمئن هستم بر این اساس تصمیمی اتخاذ خواهد شد که اطمینان حاصل کند از مردم اسرائیل محافظت و دفاع می‌کنیم.» 
این اظهارات نرم‌تنانه در حالی است که هرتزوگ پیش‌تر حمله ایران به اراضی اشغالی را «اعلان جنگ» توصیف کرده بود، اما به نظر می‌رسد عملیات موشکی و پهپادی شنبه‌شب سپاه پاسداران به سرزمین‌های اشغالی در تغییر معادلات بازداردندگی با دشمن و نرم‌خویی صهیونیست‌ها تأثیر قابل توجهی داشته است. مقامات تل‌آویو به این واقعیت پی برده‌اند که با توجه به شرایط پرتنش منطقه و موج انتقادات افکار عمومی جهانی از جنایات صهیونیست‌ها در غزه، درگیری نظامی با ایران به صلاح نیست و هزینه‌های زیادی را برای این رژیم به همراه دارد. 

 از دست رفتن قدرت بازدارندگی اسرائیل
صهیونیست‌ها سرمست از پیروزی‌ها در برابر کشور‌های عربی در دهه‌های گذشته خود را قدرتمندترین بازیگر نظامی در منطقه می‌دانستند، اما پس از عملیات موشکی و پهپادی ایران، مقامات و رسانه‌های اسرائیلی به این مسئله اعتراف می‌کنند که در برابر محور مقاومت شکست خورده‌اند. به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون اسرائیل اقدامات کابینه تندرو تل‌آویو را عامل از بین‌رفتن بازدارندگی این رژیم در مقابل ایران و محور مقاومت ارزیابی‌کرد. لاپید دیروز در سخنانی اعلام کرد: «نتانیاهو و کابینه‌اش به یک تهدید علیه موجودیت اسرائیل تبدیل شده‌اند.» وی با اعلام این موضوع که اقدامات کابینه نتانیاهو، بازدارندگی اسرائیل را از بین برده است، گفت: «دوستان و دشمنان اسرائیل، این کابینه را ضعیف می‌بینند.» تالی گاتلیب، عضو کنست رژیم‌صهیونیستی از حزب حاکم نیز درباره پاسخ موشکی و پهپادی ایران به حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق گفت: «به اسرائیل توهین شد و سیلی محکمی خوردیم.» 
موج انتقادات از کابینه نتانیاهو فقط به مخالفان محدود نبوده است و وزرای این رژیم هم از وضعیت به وجود‌آمده خشمگین هستند. میکی زوهار، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم‌صهیونیستی در اظهاراتی که روزنامه یدیعوت‌آحارونوت منتشر کرد، با بیان اینکه «به حمله ایران باید پاسخ قوی داد»، گفت: «پاسخ ضعیف به این حمله بی‌سابقه، ادامه مفهوم منسوخ، منطق عقلانیت و عقل است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار